miercuri, 27 martie 2013

Proiectul de final

Multi dintre cei care ma citesc stiu ca baiatul meu este in ultimul an de liceu, la chimie, profilul industrie alimentara. Am fost cam nemultumita la inceput de alegerea pe care o facuse. La fel si el, cand a aflat ce inseamna cu adevarat acest profil.
Cand l-a ales, a facut-o cu gandul ca acolo sunt multe fete frumoase, nicidecum pentru a afla secretele industriei alimentare sau ale oricarei alte industrii.
Abia cand a inceput sa faca practica intr-un laborator de prajituri, apoi la o mare brutarie si-a dat seama ca ii place sa invete la modulele acestui profil. Fie ca este vorba despre analize senzoriale sau din industria extractiva, determinarea falsificarii produselor alimentare prin analize de laborator, descrierea produselor alimentare sau efectuarea analizelor specifice la obtinerea produselor de origine animala, totul i se pare acum interesant.
Ii place sa vina dupa mine in bucatarie si sa ma uimeasca in fiecare zi cu cate ceva. Imi spune despre valabilitatea fiecarui produs in parte, despre felul in care poate fi reperat un fals, despre produsele care sunt cu adevarat de calitate, imi vorbeste despre fructe si legume, drojdii si carne, le verifica pe toate si isi da acordul pentru punerea lor in oala. Imi place sa il vad ca se implica. Imi place sa imi imaginez ca peste ani va fi un al doilea Piedone, inspector pe la primarie. :))
Acum are de pregatit un proiect pentru finalul anului scolar si alearga din site in site pentru a cauta informatii despre certificarea ISO, care inseamna un control sever al proceselor, ce creste astfel eficienta, ceea ce aduce automat avantaje de marketing: clientii capata incredere, iar imaginea firmei are doar de castigat atunci cand poate dovedi ca produsele si serviciile oferite sunt de cea mai buna calitate. A invatat el cate ceva la scoala, dar vrea mai multe informatii, pentru ca proiectul lui sa fie de nota zece.
Asa a ajuns sa gaseasca un text certificari ( http://certificari9001.ro ), pe baza caruia vrea sa isi faca proiectul acesta greu, care ne da atatea emotii si atatea batai de cap.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu