miercuri, 15 mai 2013

Un deget este suficient

De cand a facut accidentul vascular, socrul meu iese tot mai rar din casa, mai ales in zilele calduroase sau iarna. Face gimnastica recuperatorie in casa, se uita la televizor cat este ziua de lunga si
uneori, stimulat de reclamele vazute la tv intra pe laptopul nepotilor, pentru a-si comanda cate ceva de la farmacie.
Noi am ramas surprinsi cand am aflat cat de repede s-a acomodat cu calculatorul si placut impresionati de cat de incantat este atunci cand ii sosesc produsele comandate acasa. Cauta in pungute si in cutiute precum un copil si ne explica pe indelete la ce folosesc vitaminele, suplimentele nutritive si toate produsele naturiste pe care le cumpara.
El rade sugubat la noi si ne spune ca nu a trait degeaba pe pamant atatia ani, ca poate inca sa gandeasca, desi mana si piciorul nu prea il mai asculta. Pentru o comanda pe internet este suficient sa ai un deget functional, ne spune cu zambetul pe buze. Mi se rupe inima de mila lui, stiind ca a fost un barbat puternic, activ, pe care parea ca nimic nu il va dobori vreodata.
Ma uit la el si nu imi vine sa cred ca nu se mai poate deplasa pana la farmacia din oras, dar sunt si mandra de  el, de dorinta lui de a se face bine, de vointa cu care lupta impotriva plafonarii, a decaderii fizice si morale. I-a fost destul de greu sa inteleaga cum functioneaza magazinele online, cum poate da o comanda, dar mai ales i-a fost greu sa accepte ideea ca totul ii va veni la usa, fara ca el sa depuna cel mai mic efort. Era obisnuit sa munceasca pentru fiecare lucru in parte, sa se deplaseze la magazin pentru orice i-ar fi trebuit.
Dupa ce a prins gustul, nimic nu l-a mai putut opri. Apare ceva nou, potrivit pentru boala lui? Imediat deschide laptopul si da comanda. Are soacra mea nevoie de un tratament pentru stomac sau i s-au terminat ceaiurile din casa? Nimic mai simplu! Ii spune razand mandru ca se afla la doar un clic distanta de ele. Are cumnata mea nevoie de produse pentru plaja? Ii rezolva el problema!
Ne doare sufletul cand il vedem asa, dar suntem si bucurosi ca a gasit ceva care sa ii mentina atentia treaza. Nu mai cumparam nici un produs farmaceutic din oras. Ii lasam lui placerea de a ne comanda tot ce ne trebuie. Simplu, comod si de mare ajutor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu