vineri, 21 iunie 2013

Bijuterii din piele

Sambata dupa-amiaza. O zi plictisitoare de toamna, in care totul parea amortit. Decid sa ii tin de urat Bogdanei la show-room, in asteptarea serii cand am fi mers la noi sa jucam Monopoly. Mihai al meu era
cu sotul Bogdanei, reparau o masina. Ce sa facem noi?
Imi arata Bogdana o plasuta in care adunase diverse instrumente si imi propune sa ne jucam cu bucatile de piele primite de la fabrica cu care colaboreaza. Nu am stat pe ganduri nici o clipa, mai ales ca de mult planuiam sa imi fac o pereche de cercei draguti. Aveam modelul in minte, dar nu aveam uneltele necesare. Ne-am chinuit vreo doua ore. Am scos modele la imprimanta, am decupat, am taiat, am lipit, am dat gauri si apoi ne-am admirat "operele".
Brosa Bogdanei mai era cum mai era, dar cerceii mei aratau jalnic. Unul era mai mare, celalalt mai mic, unul se lipise bine, altul mai putin bine, pe unul dintre ei chiar se vedeau urme de lipici. Mi-am dat seama ca degetele mele nu sunt chiar dibace sau asta nu este o meserie pentru oricine. Pana atunci considerasem ca este simplu sa iti faci obiecte dragute din piele, ca oricine poate face asta fara batai de cap. Ce mare greutate sa faci chestii hand made, imi spuneam mereu! Ce mare greutate sa faci o bratara de piele sau chiar un cercel?
Ei bine, nu este chiar asa! Dupa ce ne-am uitat cu un ochi critic la "operele noastre de arta", am decis ca trebuie sa renuntam, ca meseriile pe care deja ni le-am ales ni se potrivesc manusa si sa ii lasam pe altii sa faca bijuterii din piele. De ce sa ne chinuim noi si sa scoatem doar caricaturi, cand putem cumpara de-a gata ceva dragut si bine finisat?
Drept urmare, ne-am strans grabite "trusa de lucru" si ne-am mutat la birou, unde ne astepta cuminte laptopul ce ne facea legatura cu lumea si cu magazinele care comercializau bijuterii piele, de unde ne puteam alege orice ne-ar fi placut, rapid, curat si ieftin. Ne-a fost greu sa alegem, dar pana la urma ne-am comandat bratari colorate, impletite in diverse modele si am renuntat definitiv la visul de a confectiona noi insine asa ceva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu