miercuri, 19 iunie 2013

Romania si restul lumii

Nu pot spune ca am o experienta vasta in privinta strainilor, insa atat cat am reusit sa vad si sa cunosc in anul petrecut in Italia, am inteles ca presa din Romania ne face mai mult rau decat bine. De fapt, presa de
pretutindeni...
Oamenii simpli nu ii asociaza niciodata pe romani cu tiganii, cu hotiile, cu mizeria si lenea despre care se vorbeste in presa. Oamenii pe care i-am cunoscut in afara granitelor tarii erau deschisi, primitori, dornici sa afle cat mai multe despre tara mea, despre ceea ce avem frumos in tara, despre felul nostru de a fi. Nimeni nu m-a jignit, nimeni nu m-a tratat cu dispret, nimeni nu m-a ocolit pe motiv ca as fi romanca.
Am cunoscut un preot polonez care stia mai multe despre Ploiesti decat stiam eu. Mi-a crescut inima ascultandu-l... Vorbea atat de frumos si elogios despre noi, despre tara noastra, despre poporul nostru, despre ceea ce avem bun si frumos! De la el ar trebui sa invatam si noi ce inseamna bunatatea, ce inseamna promovarea valorilor, ce inseamna respectul!
Cei care ne fac rau cu adevarat, atat noua, ca romani, cat si tarii noastre, imaginii ei in lume, sunt cei din mass-media, care pentru un coltuc de paine alba arunca cu noroi in imaginea de ansamblu si le baga in cap strainilor ca am fi un popor de oameni urati. Nu, nu suntem asa!
Trebuie doar sa invatam cum sa ne promovam, cum sa ne respectam si cum sa imbunatatim imaginea romanilor de aici si de aiurea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu