joi, 11 iulie 2013

Florarie in Bucuresti

Invatam inca din frageda pruncie ca florile sunt frumoase, ca trebuie ingrijite, admirate si iubite. Mai tarziu, cand ochii ni se deschid spre lume si spre relatiile interumane, suntem invatati ca florile sunt o parte
importanta din ritualul de pastrare a bunelor relatii. Cu o floare sau un buchet de flori ne aratam dragostea, respectul sau compasiunea fata de semenii nostri, de prieteni, cunoscuti sau persoane care ne pot ajuta intr-un moment oarecare al vietii.
Ati putea concepe prima zi de scoala a copilului fara un buchet de flori oferit doamnei invatatoare? Va puteti imagina un baiat timid si indragostit pana dupa urechi de o fata, ducandu-se la prima intalnire fara o floare in mana? Va puteti imagina ca mergeti la un medic care nu primeste nimic de la bolnavi, fara sa ii duceti un buchet de flori? La nunta, la botez, la cununie, la o petrecere, oriunde am merge, eticheta cere sa ducem cu noi un buchet de flori. Chiar si momentele triste din viata oamenilor cer sa cumparam flori, pe care sa le depunem cu respect si in tacere langa persoana pierduta.
Imi amintesc pana si de zilele de demult, in care doamna profesoara ne cerea sa desenam diverse flori. Umblam la pusculita si cu banii scosi de acolo mergeam la floraria din piata situata in mijlocul cartierului. De acolo cumparam lalele, narcise, gladiole si alte flori, care sa ma ajute sa fac desenul. Chiar si in perioadele in care am trait singura, fara un suflet alaturi, tot am intrat in florarii, tot mi-am cumparat buchete si ghivece cu flori. Nu, chiar nu pot concepe o viata fara aceste minunate comori oferite de natura darnica.
Cunosc toate florariile din oras, stiu cu ce se lauda fiecare si nu cred ca s-a intamplat vreodata sa intru intr-un asemenea loc si sa ies cu mana goala. Pana si sotul meu a invatat ca iubesc florile si ca ma bucur mai mult de ele decat de un cadou costisitor, asa ca vine des cu buchete care imi bucura inima.
Totusi, sunt momente in viata cand suntem nevoiti sa ne deplasam in orase pe care nu le cunoastem. Nu pot pleca din Ploiesti spre Bucuresti cu florile dupa mine. Le-as omori inainte de a ajunge la destinatie. Poate ca vreau sa imi surprind o buna prietena sau sa ii multumesc intr-un mod elegant unui medic la care am fost la control. Cum procedez? Caut o florarie bucuresti care livreaza buchete, dau comanda si stau linistita, stiind ca florile vor ajunge cu bine la destinatar, nu ofilite si rupte cum s-ar putea intampla in cazul in care m-as plimba cu ele prin metrou, prin autobuze aglomerate si pe strazi topite de canicula sau de ger.
Au trecut vremurile cand te puteai duce la cineva cu un buchet vestejit sau degerat. cum nu mai avem nici o scuza. Si sa nu uitam cat de placute pot fi surprizele. De ce sa nu le facem celor dragi cate o mica bucurie, oferindu-le flori fara o ocazie anume?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu