luni, 12 august 2013

Ciuperci fripte pe plita

Carrefour Online
Din zilele de demult ale copilariei mele, imi amintesc cu placere de una anume, petrecuta in micul orasel Moreni, situat la nici doua ore de mers cu masina fata de Ploiesti. Eram in vizita la o matusa a mamei.
Unul dintre verii mei a coborat de pe deal cu o plasa plina de ciuperci, pe care le-a asezat pe plita sobei de vara. A presarat deasupra sare si le-a lasat cateva minute sa fiarba in suc propriu. A fost bataie pe ele, desi matusa pregatise fripturi si salate.
Ciuperci proaspete pe care sa le frigeti pe plita, dar si alte alimente puteti comanda de aici.
Nu stiu ce fel de ciuperci erau, dar voi ramane mereu cu amintirea aromei uluitoare care se raspandea in curte. Imi voi aminti intotdeauna gustul minunat pe care il au ciupercile fripte pe plita. Mi-a fost dor toata viata de ele, dar nu mi s-a mai ivit ocazia sa mananc. Nici macar varul meu, care cunoaste toate ciupercile ce cresc pe dealurile din Moreni, nu mai culege. Este mult prea periculos.
Acum cateva zile, in timp ce pregatea sotul meu pui cu ciuperci si smantana, mi-a trecut prin cap ca as putea incerca sa pun pe plita cateva ciuperci cumparate din magazin, ciuperci din soiul numit champignon. Nu stiam daca erau potrivite, nu stiam daca imi vor placea, dar merita sa incerc.
Am pus ciupercile champignon pe plita incinsa, le-am presarat cu sare si le-am lasat in jur de 3-4 minute sa fiarba in suc propriu. Nimic, absolut nimic nu se compara cu mirosul si gustul ciupercilor fripte! Sunt pur si simplu divine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu