marți, 27 august 2013

Greseli facute de romani

Sunt multe cuvinte in limba romana pe care romanii nu stiu sa le scrie si sa le pronunte in mod corect. Am gasit de curand pe internet cateva dintre aceste greseli si mi-am spus ca ar fi bine sa duc vestea mai
departe, ca cei care trec pe aici sa stie exact cum stau treburile, cum se scrie si cum se pronunta corect anumite cuvinte. Imi amintesc ca aveam aproape 20 de ani cand mama si-a dat seama ca spuneam bodaproste in loc de bogdaproste... Asa probabil patesc si altii, daca nu au avut ocazia sa vada un anumit cuvant scris, pentru ca se stie cat de usor retinem cuvintele citite.

Asadar, cuvintele scrise corect le voi aseza in stanga, iar forma lor gresita o voi pune indreapta, taiata.

-bogdaproste  bodaproste
-așază  așează
-breji  brezi
-greșeală  greșală
-înșală  înșeală
-jigni  jicni
-obișnuință  obijnuință
-remunerație  renumerație
-simt  simpt
-șapte  șepte
-teniși  teneși
-treji  trezi
-trening  treling... treining
-țigara  țigarea

In afara de aceste cuvinte, sunt convinsa ca exista multe altele pe care romanii le scriu si le pronunta gresit. Regret acum ca nu le-am notat pe cele auzite de-a lungul timpului la diverse persoane.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu