vineri, 9 august 2013

Hamsii marinate - cum se pregatesc - reteta

Hamsii marinate - cum se pregatesc - reteta


Ne place mult peștele marinat, insa abia de curand m-am decis sa pregatesc in casa niste hamsii marinate. Nu aveam o reteta sigura, nu mancasem la nimeni, dar mi-am spus ca mare lucru nu am
de pierdut. Sotul meu chiar se distra intreband daca vor fi mai bune decat fructul pacatului. :)

Reteta de hamsii marinate

-800 grame hamsii sarate 
2 cepe potrivite
-5 foi de dafin
-cateva rondele de morcov (spalat si curatat de coaja)
-400 ml otet
-2 linguri de ulei 
-o lingura de piper boabe.

Cum se pregatesc hamsii marinate


Am tinut o jumatate de ora hamsiile la desarat, le-am rupt capul si le-am curatat de tot ceea ce aveau in interior. Am taiat ceapa julien si am amestecat totul (hamsii, ceapa, morcov, foi de dafin, piper) intr-un castron. 

Am pus otetul si uleiul si am amestecat iar, apoi am bagat totul in doua borcane, pe care le-am umplut pana sus cu otet. Le-am inchis ermetic si le-am bagat la frigider.

Prima data am desfacut un borcan dupa doua zile. Hamsiile sarate au prins deja savoarea de marinat. Sunt foarte gustoase si usor de preparat!

Asa aratau hamsiile marinate in castron, inainte de a le baga la borcane.




Acum, ca am prins curaj si am vazut cat de gustoase sunt hamsiile marinate preparate in casa, vreau sa incerc acelasi lucru si cu alte sortimente de pește (probabil urmatorul peste pe care il voi marina va fi macroul).

8 comentarii:

  1. Foarte bune hamsii,vin la masa:)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa te grabesti, ca un borcan este deja injumatatit. :)))

      Ștergere
  2. Ok,vin ca prea bine arata,si ce bune o.r fii :))

    RăspundețiȘtergere
  3. 9 lei kilogramul la Carrefour. Cand am inceput sa citesc reteta, mi-am amintit ca nu am morcov, am pus pestele curatat la apa, am pastrat capetele, si apoi am tras o fuga sa iau morcov. Si macroul merge facut asa doar ca trebuie lasat cateva zile. Am cumparat acum 2 luni peste sarat la borcan, 300 de grame cu 10 lei, a fost foarte bun dar este mult mai convenabil sa-l faci tu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-ai amintit ca anul acesta nu am pregatit nimic si vara trece pe nesimtite. Intre timp "m-am imbogatit" cu trei pisicute si un catel, iar viata mea a prins o viteza ametitoare. Si da, trebuie sa ma ocup de gospodarie, caci altfel voi simti pe propriul portofel iarna. :)))
      Cred ca voi incerca si cu macrou. Nu ma dau in vant dupa el, dar pot pregati pentru sotul meu, care adora acest peste. :)))

      Ștergere
  4. buna, revin dupa fix 4 ani, tocmai am bagat 2 borcane la frigider. vazand data din 2015, 23 iunie, stau acum si ma gandesc ce faceam atunci, cu ce ma ocupam !!!! am bagat 2 borcane pentru ca am luat peste din piata, de obicei iau din carrefour, si, Doamne, este atat de sarat de ti se lipesc buzele, ala din carrefour este doar putin de tot sarat, nu bei nici macar un pahar de apa dupa el. de asta l-am bagat la borcan, era prea exagerat de sarat, si acum, dupa 3 ore, tot mi se lipesc buzele de atata sare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Iti spun sincer ca te invidiez. Eu m-am mutat in Scotia de vreo doi ani. Mananc mult peste, insa de alte feluri, pentru ca nu gasesc nicaieri hamsii. :)

      Ștergere
  5. mi-a placut foarte, foarte mult cum a iesit, otet si ulei am pus dupa gustul meu fara sa respect nicio reteta, secretul a fost ca am pus si otet de casa facut de cineva, pentru mine este cel mai bun otet, este ca un vin acrit. din 2 borcane, mai am jumatate dintr-un :)

    RăspundețiȘtergere