sâmbătă, 7 septembrie 2013

Aer conditionat

Eram cu niste prieteni pe la Parcul Bucov, intr-o plimbare de sambata dupa-amiaza, o inghetata si o vizita la gradina zoologica. Stiti acele zile de vara in care nu misca nimic, totul pare amortit si iti vine
sa te intinzi in iarba si sa dormi? Ei bine, asa ma simteam eu in acea sambata. Inghetata era rece, prietenii haiosi, animalele frumoase, dar mie tot nu imi convenea nimic.
Caldura ma molesea, cu o noapte inainte nu dormisem bine, iar frigiderul nu mai functiona, ca pentru a-mi face in necaz, asta bne-nteles dupa ce abia ii fausem plinul. Ma plangeam prietenilor de necazul abatut asupra mea si ei incercau sa faca haz de necaz, stiind ca asa functionez eu cel mai bine, ca asa imi trece repede supararea.
Intamplarea a facut ca exact in acele clipe sa ne intalnim pe una dintre aleile parcului cu prieteneul prietenului, un tip volubil, pe care nu il mai vazusem pana atunci. Auzindu-ne ca vorbim despre alimente, frigidere stricate si caldura naucitoare, tipul acesta s-a bagat repede in discutie si ne-a amintit spus ca secretul unei bune dispozitii pe timp de vara sunt aparatele de aer conditionat.
Ne-am uitat unul la celalalt mirati, neintelegand legatura dintre subiectul nostru si completarea tipului abia sosit in grupul nostru. Imperturbabil, el a continuat sa ne vorbeasca despre avanatajele pe care le-am putea avea daca ne-am cumpara si am chema o echipa care sa se ocupe de montaj aer conditionat. Avand aer conditionat in casa, omul nu mai transpira, nu se mai simte obosit, nu mai face zece dusuri pe zi, nu se mai enerveaza din orice, nu se deshidrateaza si poate suporta mai usor orice necaz.
Doar avand aer conditionat in casa pe timp de vara, omul poate gandi limpede si poate cauta rezolvari problemelor pe care le intampina. Ne-a mai spus el si altele, legate de iubirea dintre parteneri pe timpul verii, dar nu vreau sa reproduc aici chiar totul. Cert este ca ne facuse capetele patrate cu aerul lui conditionat si, in acelasi timp, ne facuse sa uitam de problema cu frigiderul meu.
Ce a mai reusit acel baiat? Ne-a facut sa revedem toate momentele in care veneam lesinati acasa sin cauza caldurii. Fiecare dintre noi stie ca acasa este cel mai bine, ca acolo mergem atunci cand vrem sa ne fie bine. Cati dintre noi nu s-au plimbat prin oras cu treburi pe vreme caniculara si nu si-au spus ca vor ajunge acasa si vor scapa? Si cati dintre noi nu au ajuns acasa, unde ii astepta aceeasi caldura sufocanta?
Ne plimbam prin padurea de la Parcul Bucov si simteam fierbinteala aerului de vara, ba chiar am reusit sa ne imaginam caldura care era in acele momente in apartamentele noastre. In acea clipa mi-am spus in gand ca primul lucru pe care il voi face dupa ce repar frigiderul va fi sa imi pun aer conditionat in casa, pentru a scapa de toate necazurile pe care acel tip ni le insirase.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu