luni, 2 septembrie 2013

Cabine de dus

Am crescut intr-un bloc nou, curat, cu apartamente spatioase si curate. Copil rasfatat, care nu a stiut ce sunt lipsurile, ce inseamna nu am, nu pot... asta am fost, asa am crescut si asa am crezut ca traiesc toti
oamenii pamantului. A durat ceva timp pana cand am inteles ca nu este asa, ca noi ne situam undeva la mijloc, ca lumea era impartita si daca intr-un colt de sat, de oras, de tara sau de pamant, un om avea mai mult decat i-ar fi trebuit, sigur in celalalt capat isi ducea cu greu zilele un alt om, unul care nu avea nimic.
Pe masura ce cresteam, ai mei ma rasfatau tot mai putin, incercand sa ma lase sa invat a zbura. Incercau sa imi lase timp pentru a-mi forma aripile, ca zborul meu sa fie inalt si lin prin viata. Asa am invatat ca pe langa lupta apriga pentru o viata mai buna, pe langa munca si pe langa treburile de zi cu zi, omul are nevoie de relaxare. Omul are nevoie sa isi ofere putin rasfat, ca lupta sa nu i se para grea.
Obisnuiam sa ma bag seara in cada, in apa fierbinte, cu casetofonul pe vasul de toaleta, cu o carte in mana, cu o tigare in cealalta mana, cu o farfurie de prajituri pe marginea cazii si sa citesc, sa ma las purtata in lumi paralele, sa traiesc alaturi de eroi mai buni sau mai putin buni, mai mult sau mai putin conturati de autor. pentru mine, aceste ore insemnau rasfatul suprem, erau momentele in care viata mea parca nu mai era a mea, erau momentele in care traiam mai multe vieti odata.
Anii au trecut, eu am plecat din tara si am ajuns intr-un loc in care oamenii considera ca a te spala in cada este un lucru rau. Corpul se moleseste, omul devine puturos, iar din punct de vedere igienic este de neconceput sa stai in rpopria mizeriesi chiar sa spui ca te simti bine acolo. In putine case de italieni mai exista cazi de baie, pentru ca tot mai putini sunt cei care le folosesc. Majoritatea prefera cabinele de dus, unde corpul poate fi curatat in cateva minute, iar mizeria aluneca rapid la canalizare, lasand trupul stralucind de curatenie.
Intoarsa in tara, le-am povestit tuturor despre ideile revolutionare ale italienilor, despre faptul ca nu mai vor cazi de baie in case, ci cabine de dus. Unii m-au ascultat mirati si chiar revoltati, altii au crezut ca glumesc, iar restul au apreciat decizia acestui popor de a-si imbunatati conditiile de viata. Poate pentru ca am povestit cu talent sau poate pentru ca era mic si influentabil, cel care a urmat sfaturile italienilor a fost tocmai copilul meu.
El este cel care refuza in continuare sa faca baie asa cum este romanul obisnuit, el este cel care face doar dus si tot el este cel care insista sa renuntam la cada de baie in favoarea unei cabine de dus. Are si argumente, pentru ca la asta se pricepe cel mai bine: in afara de faptul ca vom fi mai curati, nu ne vom mai balaci in propria mizerie, cu o cabina de dus am rezolva si problema spatiului din baie. nu imi ramane decat sa caut pe internet pret cabine dus si sa aleg ceea ce ni s-ar potrivi cel mai bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu