sâmbătă, 5 aprilie 2014

Terminalele mobile

Se angajase un prieten de familie la depozitul Kaufland din apropierea orasului si zi de zi, in drum spre casa, se oprea pentru o cafea la noi, sa dea dea ultimele noutati, sa ne spuna ce a mai invatat
si cum se mai descurca cu terminalul mobil. Nu intelegeam eu prea bine ce inseamna acele terminale mobile despre care vorbea el, asa ca jumatate din conversatie era pierduta pentru mine.

Spunea ceva despre scanari, iar eu faceam eforturi sa imi amintesc unde am mai intalnit cuvantul. Pas cu pas, mi-a explicat ca in orice depozit mare este nevoie de aceste terminale mobile, deoarece angajatii au un volum foarte mare de produse ale caror coduri de bare trebuie scanate, au nevoie de captura de inalta calitate. Aceste terminale mobile sunt utile atat in depozitele de marfa, cat si in magazine, pe santiere, pe docurile de incarcare sau in timpul activitatilor de incarcare si distributie.

Concret, acest prieten al nostru incarca pe un palet diverse marfuri existente in depozitul la care lucra. La fiecare produs in parte scana codul de bare, iar informatia se salva undeva in terminalul mobil. Indiferent cate sortimente de produse ar fi scanat, toate se pastrau intr-o memorie a aparatului. Cand paletul era gata, scotea hartiuta cu codul de bare ce reprezenta intreaga marfa de pe palet. La randul lui, cel care prelua paletul cu marfa, avea un astfel de aparat cu care scana codul de bare si putea vedea toata marfa existenta pe respectivul palet. 

Eu nu le-am vazut cum arata, nu imi puteam imagina prea bine ce fel de aparate sunt acele terminale mobile despre care ne vorbea el, insa curiozitatea m-a impins sa caut pe internet si sa salvez doua poze, mai mult pentru a-mi intreba cititorii daca ei au idee ce inseamna aceste ”jucarii” de oameni mari, atat de utile in depozite. Ati vazut, ati folosit vreodata asa ceva? Stiti la ce foloseste?


Dar ce spuneti despre acest terminal mobil, care se lauda cu o metoda de scanare numita vibrare oglinda, cu 100 de scanari pe secunda? Mie imi aminteste de primele telefoane mobile, insa am convingerea ca stie sa faca mult mai multe lucruri... :)


Ma batea gandul sa va las un articol documentar despre terminalele mobile, insa google este tare sarac in aceasta privinta, asa ca am ales unul in limba franceza, care este mult asemanatoare limbii romane si care ii poate edifica pe curiosi. http://fr.wikipedia.org/wiki/Terminal_mobile


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu