joi, 24 iulie 2014

Papusa Draculaura - motive pentru a o cumpara

Ma plimbam zilele trecute prin parcul din apropierea casei, impreuna cu micutii mei nepoti. Fiecare dintre ei isi cara jucaria preferata, desi noi iesisem afara cu gandul sa se dea in leagane, in tobogane, in balansoare. Baietelul avea in brate masina albastra cu telecomanda, de care nu se dezlipeste decat seara, in pat, iar fetita avea in brate papusica ei preferata, Draculaura de la Monster High, creata de Mattel (firma care a nascut si isteria cu papusile barbie). Daca nu aveti idee despre ce vorbesc, poate va aruncati un ochi pe acest articol inainte de a merge mai departe cu lectura. http://doaronline.blogspot.com/2014/05/papusa-draculaura.html.


La un moment dat, in spatele meu am auzit un glascior de fetita care spunea, pe un ton cat se poate de serios, ca ea nu va mai manca nimic si nici nu va mai face teme pana cand mami si tati nu ii cumpara frumoasa papusa Draculaura, asa cum au alte fetite. Daca nu vor sa o cumpere pe Draculaura, mami si tati sa afle ca au aparut papusi noi monster high, una mai frumoasa decat cealalta. Am zambit intelegatoare, caci nepotica mea avea deja in casa intreaga colectie de papusele. Surpriza a venit in clipa in care am auzit o voce intepata de femeie cum tipa:

-Monstri iti trebuie tie? Cum adica sa iei in brate o papusa monstru? Nu iti cumpar asa ceva! Pe vremea mea, fetitele se jucau cu papusi nevinovate, cu papusi dragalase, nu cu monstri.




Atunci am simtit nevoia de a ma intoarce si a-i spune cateva vorbe pe care sa nu le uite prea curand. Ma intrebam, in sinea mea, cati parinti sunt atat de incuiati si cati copii sufera din aceasta cauza. Am incercat totusi sa fiu politicoasa si sa vorbesc calm. I-am spus ca e drept, aceste papusi parodiaza enumite personaje monstruoase, dar asta nu este un motiv serios pentru a refuza un copil care isi doreste atat de mult jucaria.

In primul rand ca papusile nu arata rau si nu inspira teama copiilor, ba chiar sunt dragalase si vin dotate cu tot felul de ustensile dragi fetitelor. In al doilea rand, nici pe vremea bunicii fetele nu se jucau cu papusi dragalase, ca aveau de dus vaca la camp si de maturat prispa casei. Dumneaei de ce nu a facut acelasi lucru? Pentru ca omenirea evolueaza, pentru ca lucrurile se schimba de la o generatie la alta, iar ceea ce ne placea noua candva, acum le pae absolut demodat copiilor nostri. In al treilea rand, aceste papusi le ajuta pe fetite sa afle de existenta unui Frankenstein, a unui Dracula, etc. Depinde doar de noi, parintii, cum gestionam situatia si ce alegem sa le invatam despre aceste personaje.

Am stat mult de vorba cu acea doamna, desi la inceput ma privise cu ostilitate. Intr-un final mi-a marturisit ca ea nu a indraznit sa ii cumpere fetitei decat papusi ce semanau cu cele din copilaria ei, desi vazuse papusi barbie de vanzare si chiar ii placuse aspectul lor. Am plecat zambind din parculet, fericita ca am convins o mamica sa ii ofere fetitei ei exact ceea ce ii place, nu ceea ce considera mamica ca trebuie sa ii placa. Poate daca toti ar proceda ca mine, nu am mai vedea tineri cu personalitatea anihilata de obsesiile si prejudecatile parintilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu