joi, 25 septembrie 2014

Cum sa muti mobila

Tinand cont de faptul ca in aceasta viata m-am mutat de noua (9) ori dintr-o casa in alta, as putea spune ca am adunat ceva experienta in legatura cu acest lucru, motiv pentru care astazi vreau sa le vin in ajutor celor care se pregatesc de mutare si nu stiu cum trebuie sa procedeze. Nu stiu cum stau treburile cand vine vorba despre mutari firme, insa pot vorbi ore intregi despre cum trebuie facut atunci cand te muti dintr-o casa in alta. Mare diferenta nu este, cred, intre cele doua situatii, asa ca puteti intra pe linkul de mai sus sau puteti intai sa cititi despre experienta mea, pentru a stabili ce vi se potriveste si ce nu.

Asadar, cand am decis sa ma mut, am facut intai putina ordine prin lucruri, pentru a stabili ce pastrez si ce arunc. Dupa cum stiti si voi, intr-o casa de om se aduna, in timp, fel de fel de obiecte pe care le tinem chiar si cand nu mai avem nevoie de ele. Motive sunt multe: a fost al unei persoane dragi, poate il repar candva, l-am folosit mult timp si imi este drag, etc. Nu vorbesc aici despre suveniruri aduse din vacante, despre cadouri primite sau despre pozele vechi ale familiei,
normal, ci doar de lucruri de genul lampi defecte, geci fara fermoar, camasa fostului iubit, dulapul de bucatarie ramas de la strabunica etc.

De aici trebuie inceputa treaba cand ne mutam. Aruncam sau donam ceea ce nu ne mai foloseste, ceea ce nu am utilizat ani intregi. Apoi incepem sa impachetam lucrurile pe care vrem sa le luam cu noi in noua casa, in functie de fragilitatea lor si de cat de frecvent le folosim. Sigur ca lucrurile de zi cu zi vor fi ultimele impachetate inainte de mutare si primele despachetate la sosire. E bine sa aveti la indemana saci de plastic, folii sau chiar ziare si cutii de carton in care sa bagati obiectele de sticla. 

Cand toate lucrurile sunt impachetate, va puteti gandi si la mobila. Plimbata dintr-un loc in altul, mobila poate suferi diverse deteriorari. Din acest motiv este bine sa aveti invelitori moi pentru mobila de lemn ce poate fi usor zgariata. Incercati sa nu fortati iesirile, daca se intampla ca mobila sa nu poata fi scoasa din incaperi. Este de preferat sa o demontati, sa o asezati ordonat in masina care va transporta totul la noua casa si mai ales sa nu uitati ca totul trebuie protejat. Sfatul meu, dupa ce am vazut multe piese de mobilier distruse de rude sau prieteni plini de bunavointa, dar fara pic de experienta, este sa apelati la firme specializate. 



Firmele de mutari mobila vor face toata treaba in locul vostru, va vor transporta in siguranta mobilierul, fara sa va aduca atatea pagube cate ati putea face chiar voi, oricat de bine intentionati ati fi. Va garantez ca este cea mai buna si mai la indemana solutie pentru cei care se pregatesc sa se mute. Ca pe o marturie sa luati cuvintele mele: atunci cand nu am apelat la firme de mutari, ajunsa in noua casa m-am simtit terminata de oboseala si mi-a disparut cheful de a aranja lucrurile la locul loc, asa cum visasem de atatea ori inainte de mutare. :) Astfel, veti ajunge in noua casa (sau chiar in noua locatie a firmei) cu cat mai putine pierderi si cat mai zambitori si mai odihniti. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu