joi, 4 decembrie 2014

Mos Craciun vine din paradisul personajelor

Citeam ieri un status postat de o prietena pe facebook. Un status impresionant, care mi-a amintit de vremuri indepartate din viata mea, cand imi cresteam copilul singura si ma intrebam, iarna de iarna, daca va reusi Mos Craciun sa ajunga la noi. Spunea prietena mea ca suntem ipocriti, ca ne mintim copiii atunci cand ii invatam ca mosul vine la cei cuminti, in loc sa fim sinceri si sa le explicam clar faptul ca Mos Craciun vine doar la copii ai caror parinti au bani. In mare parte i-am dat dreptate, caci stiu bine ce inseamna sa nu ai bani, sa nu ii poti face toate placerile, sa nu ii poti oferi tot ceea ce isi doreste, mai ales cand il vezi ca se chinuie sa scrie scrisori mosului, scrisori in care ii spune cat a fost de cuminte si cat de bine a invatat.

Poate ca ma veti intreba ce am facut in acei ani, cum m-am descurcat si daca a venit Mos Craciun
la baietelul meu. Ei bine, dragi cititori, parinti sau nu, trebuie sa va spun ca la aceasta intrebare nu exista decat un singur raspuns: am strans cureaua, am facut diverse eforturi, am muncit mult si am cheltuit foarte putin, am facut tot ce mi-a stat in putinta pentru ca fiul meu sa nu simta ca Mos Craciun e uneori sarac, sa se poata bucura de sarbatorile de iarna asa cum ar trebui, asa cum se bucura orice copil care vede ca rugamintea i-a fost indeplinita. Da, chiar si cand esti sarac, daca vrei sa iti vezi copilul fericit te poti pregati din timp, iti poti programa putinii bani in asa fel incat, in seara de ajun, mosul sa lase cadouri sub brad (chiar si o simpla creanga de brad si niste jucarii facute din bluze vechi pot aduce un zambet larg pe chipurile copiilor, sa stiti).

Sigur, ideal ar fi ca fiecare parinte sa isi permita sau macar sa faca un mic efort pentru a strange din timp cureaua, pentru a apela la serviciile celor de pe site-ul www.paradisulpersonajelor.ro, locul unde Mos Craciun vine an de an incarcat cu cadouri si povesti, cu spiridusi si craciunite, costume de cea mai buna calitate, program de colinde, face-painting si baloane, cu scenete interactive si educative, astfel incat magia Craciunului sa ii cuprinda pe toti cei ce vor avea ocazia de a se bucura de Mos Craciun live. Il vor vedea imbracat asa cum trebuie, cu baston, manusi albe, sac, curea lata, clopotel, ochelari, costum lucrat la standarde inalte, ba chiar si cu o barba veritabila, pe care va sfatuiesc sa nu incercati sa o smulgeti, daca vreti ca Mos Craciun sa ramana vesel si sa va inveseleasca. :))

Va spun sincer ca imi vine rau cand aud parinti spunandu-le copiilor ca "anul acesta nu va veni Mos Craciun la tine, ca nu ai fost cuminte". Serios? Adica voi, dragi parinti, chiar ati vazut copii cuminti? Voi ati fost unul dintre acei copii cuminti? Stiti ce inseamna un copil cuminte? In general este un copil care, din varii motive, nu poate alerga, nu poate intelege jocurile, nu poate face ceea ce fac copiii sanatosi. Sunteti siguri ca asta va doriti de la copiii vostri? Sau este doar o scuza pentru a nu investi cativa bani in placerea puiului vostru? Uitati, va rog, macar in perioada sarbatorilor de iarna, ca aveti datorii, ca bat facturile la usa, ca masa e cam goala, ca ati fi vrut sa va cumparati nu stiu ce din nu stiu ce magazin. Bucuria din ochii copiilor, atunci cand il intalnesc pe Mos Craciun si cand isi desfac cadourile de la el, nu poate fi comparata cu nimic. Nu uitati, anul acesta Mos Craciun vine din paradisul personajelor si are un cadou pentru fiecare copil!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu