marți, 16 decembrie 2014

O vila eleganta

Cand eram copil, unul dintre visurile clasice ale fiecarui copil era sa aiba ceea ce vedea prin revistele aduse din strainatate sau ceea ce auzise de la persoanele mai norocoase, ce iesisera din tara: o masina construita de o firma cu renume, un iaht potrivit zilelor de vara, cand vacanta bate la usa, dar mai ales o vila eleganta, cu camere multe, luminoase, spatioase, cu baie la fiecare dormitor, cu un living cat un teren de fotbal, cu o terasa pe care musafirii sa poata bea o cafea si sa admire peisajul din jurul vilei, cu mobila ultramoderna si dotari de ultim ceas, cu tot ceea ce aveau si au bogatasii lumii. Era un vis pe care putini dintre cei din generatia mea l-au putut realiza, chiar si pentru scurte perioade. 

Cum ar putea profita cineva, macar pe scurte perioade de timp, de o vila eleganta,
in care sa se simta ca in paradis? Desi pare usor la prima vedere, eu va garantez ca realitatea poate fi dezamagitoare uneori. De exemplu, prietenii nostri vor sa vina de sarbatori in tara si m-au rugat sa caut o vila de inchiriat pentru cateva zile, in asa fel incat sa ne putem intalni in gasca mare fara sa distrugem casa cuiva. Ideal ar fi fost sa gasim o vila undeva intre Ploiesti si Brasov, sa ne fie tuturor comod, caci o parte dintre noi sunt din orasul aurului negru, ceilalti vad zilnic biserica neagra. :) Am rascolit internetul in lung si in lat, am luat la rand toate site-urile vilelor de pe Valea Prahovei, am studiat preturi si oferte si am ajuns la o concluzie: e aproape imposibil sa poti inchiria o vila in aceasta zona, chiar si cu doua luni inainte de sarbatorile de iarna. 

Nu acelasi lucru se poate spune despre cei interesati de inchirieri vile Bacau. Probabil a fost al doilea moment din viata mea (despre primul voi povesti intr-un articol separat) in care mi-am dorit sa fi locuit undeva in Moldova, unde locurile pot fi la fel de pitoresti si, in plus, preturile sunt accesibile pentru orice buzunar. Chiar le-am spus prietenilor mei ce urmeaza sa vina in vacanta in tara ca ideal ar fi sa inchiriem un autocar, sa ne urcam toti in el si sa ne petrecem revelionul intr-o vila modern mobilata la Bacau, caci in felul acesta tot ne-ar ramane niste bani in buzunar pentru la Sfantul Ion si ne-am distra la fel de bine ca in Azuga sau in alt loc de pe Valea Prahovei, pentru ca oricum noi nu suntem genul de gasca care sa stea in noaptea dintre ani pe partii sau dardaind de frig pe post de colindatori. :) 

Mi-ar placea sa aflu de la voi pe unde va petreceti sarbatorile de iarna si daca ati visat in copilarie, macar pentru o clipa, sa aveti cheia unei vile elegante, in care sa va simtiti "acasa". 

Un comentariu:

  1. Habar n-am unde vom petrece sarbatorile de iarna dar, probabil, undeva pe langa casa... :) Am devenit de o comoditate enervanta! ;) Unii zic ca am imbatranit! :))

    Nu mi-am dorit vila niciodata dar inca mai visez la o cabana mica-mica (un culcus) undeva in munti, pe varf de munte, departe de lumea dezlantuita, dorind sa simt Natura dezlantuita! :)

    RăspundețiȘtergere