marți, 10 martie 2015

Un martie reusit

Ne-am reintalnit dupa multi, multi ani, cand ea a revenit in orasul natal pentru a rezolva problema unor acte. M-a surprins in mod placut infatisarea ei, de la dantura proaspat refacuta la o clinica din Targoviste (locul in care s-a mutat pe vremea cand inca ne mai cautam drumul prin viata) si pana la eleganta cu care isi purta rochita cu design unic, lucrata chiar de mainile ei. Am invitat-o la o cafea. Aveam atat de multe sa ne povestim, atat de multe sa intrebam... In primele minute am auzit de zeci de ori cuvintele zirconiu targoviste dinti, caci era incantata de lucrarea din gura si dorea sa povesteasca toate prin cate trecuse dupa nasterea fetitei. Dantura ce se degradase vizibil si intr-un mod rapid, cautarea celei mai bune clinici stomatologice din Targoviste, extractii, documentari despre ceea ce inseamna zirconiu si cand se utilizeaza, aspect nou al chipului... 

Da, chiar parea alt om, cu dantura refacuta. Fata i se rotunjise, zambetul ii era larg si luminos, isi recapatase increderea in sine si vorbea cu dezinvoltura despre toate astea. A fost una dintre acele zile in care totul in jur pare usor ireal, cand te bucuri cu tot sufletul de revedere, cand afli deodata atat de multe lucruri despre un om pe care mereu l-ai indragit, incat multe dintre amanunte cu greu ti le poti aminti a doua zi. Retinusem in principal faptul ca ii era bine, ca toate ii mergeau din plin in acel orasel, ca avea o familie frumoasa, un job bun, ca depasise tot greul si se reinventase. Mi-a confirmat ceea ce banuisem mereu: cat timp a avut probleme cu dantura s-a simtit complexata, nu a avut incredere in ea, a preferat sa stea in umbra si sa nu atraga atentia asupra ei. Imediat ce problemele stmatologice s-au rezolvat, parca a renascut, parca soarele a rasarit pe strada ei, cea mereu umbrita de copaci batrani...

Cumva, am senzatia ca acest martie 2015 a fost tare darnic cu mine. Mi-a readus in viata o prietena veche, alaturi de care am petrecut o zi senina si plina de zambete, mi-a dovedit ca pot realiza ceea ce vreau, daca vreau cu adevarat, mi-a facut bucuria de a afla ca o alta prietena tare draga sufletului meu a primit recunoasterea talentului scriitoricesc (i-au fost publicate cateva poezii), lucru care m-a bucurat nespus, caci eu de mult timp spuneam ca scrie extraordinar de bine, ca fiecare cuvant pe care il asterne ajunge direct la sufletele oamenilor. Facand bilantul, pot spune ca am un martie reusit...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu