luni, 16 martie 2015

Vacanta la Roma

Inainte de a visa la o vacanta la Roma am auzit de un film ce purta acest nume, in distributia caruia puteau fi vazuti Gregory Peck si Audrey Hepburn. Ne povestea mama despre el, cu nostalgie si incantare, asa cum eu ii povestesc astazi baiatului meu de filmul Bunul meu vecin Sam sau de Joe limonada. Din acest motiv am asociat intotdeauna vacanta la Roma cu ceva frumos, cald, vesel, familiar. Inca nu am reusit sa imi implinesc visul, desi am trecut prin Roma, i-am colindat vreme de cateva ore strazile curate, am admirat operele de arta care mi-au iesit in cale in putinul timp petrecut acolo si mi-am promis ca voi lupta pentru a-mi oferi candva cea mai frumoasa vacanta din viata mea. Visez la o vacanta petrecuta in totalitate in orasul situat pe malul fluviului Tibru, Orasul etern, Orasul celor sapte coline, Capitala lumii, Roma si o voi avea, sunt convinsa.




Nu sunt calator de profesie si nici nu imi place sa stiu totul despre orasul/tara/zona in care urmeaza sa merg in vacanta. Ce farmec ar mai avea plimbarile, daca nu as mai avea parte de surprize, daca fiecare loc vizitat mi-ar fi deja cunoscut din descrierile de pe internet, din carti, din fotografii, din povestile prietenilor? Sigur, stiu si eu, ca tot omul, ca Roma se lauda cu Colosseumul, cu Columna lui Traian, , cu Piata Capitoliului, cu castelul Sant Angelo, cu Fontana di Trevi, cu o multime de palate, muzee, parcuri, baruri si restaurante, cu vile si gradini de o frumusete ireala, insa prefer ca amanuntele sa le vad la fata locului, sa imi bucur privirea si sufletul cu fiecare noua descoperire, cu fiecare nou pas facut pe acest pamant al fagaduintei. Stiu, se spune vedi Napoli e poi muori, insa eu simt ca pot schimba fara teama in vedi Roma e poi muori, caci am vazut Napoli, m-am bucurat de fiecare minut petrecut acolo si mi-am lasat o parte din suflet zalog. Acum vreau o vacanta la Roma.



Nu cred ca mi-ar pasa in ce loc as fi cazata, nu mi-ar pasa nici daca ar fi vara sau iarna (oricum iernile in Italia sunt blande, prietenoase cu turisti si localnici), dar cu siguranta m-ar interesa sa pot ajunge la Vatican, sa vad acest mic stat in stat, sa admir toate comorile adunate acolo, sa intru in muzee si sa ma minunez de exponatele ce atrag vizitatori din intreaga lume, sa umblu pe strazi fara nici un scop, doar de dragul de a ma bucura de viata, de oameni, de peisaje, de culoare, de forfota, de orice mi-ar iesi in cale (inclusiv gelato si pizza). Da, imi place mult Italia, imi plac oamenii calzi ce o populeaza, imi place ca sunt vorbareti si deschisi. In Italia nimeni nu se mira vazand grupuri de ciclisti gonind pe biciclete, batrane conducand masini, copii mergand frumos prin mall-uri, fara sa tipe sau sa se tavaleasca pentru ca nu le-a fost cumparata jucaria dorita.



Pentru nimic in lume nu as vrea sa ratez in vacanta mea la Roma Gradina Botanica. Infiintata in anul 1883, gradina adaposteste peste trei mii de specii de plante si este deschisa pe intreg parcursul anului, cu exceptia zilelor de sarbatoare. Va trebui sa fiu totusi foarte atenta la perioada aleasa, deoarece italienii au (prostul) obicei de a sarbatori mereu cate ceva. Pe vremea cand locuiam in Italia (am stat undeva in zona orasului Vicenza) ma tot miram ca in fiecare duminica era cate o sarbatoare pe plan local, de la sarbatoarea ciocolatei si pana la sarbatoarea nu stiu carui peste adus dintr-o tara nordica si gatit intr-un anumit fel vreme de cateva zile. Tocmai din acest motiv voi incerca sa fiu foarte atenta la perioada pe care o voi selecta pentru a-mi comanda bilete de avion pentru vacanta la Roma, lucru pe care va sfatuiesc sa il faceti si voi, in caz ca doriti o vacanta de vis.


Mai multe detalii despre o vacanta perfecta puteti gasi aici si aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu