marți, 12 mai 2015

In excursie la Madrid

Cine nu a visat, macar o data in viata, sa mearga in excursie la Madrid? Cand eram copil, numele acestui oras ma facea sa visez. Astazi, adult fiind, nu reusesc sa ma trezesc din visare. De cand internetul ne-a deschis larg portile catre lume, nu e zi sa nu imi iasa in cale ba o oferta cu bilete avion Bucuresti Madrid, ba o poza facuta de vreun prieten abia intors din Madrid, ba diverse detalii despre obiective turistice care abia isi asteapta vizitatorii in capitala Spaniei. Stiati ca orasul Madrid a fost contruit pe ruinele unui fort maur care purta numele de Magerit? In timpul domniei lui Filip al II-lea de Habsburg, in anul 1561, orasul Madrid a devenit capitala si de atunci continua sa creasca, sa se dezvolte si sa imbie turisti din toata lumea cu frumusetile sale: faimosul Muzeu Prado, Muzeul Thyssen Bornemisza, Centrul de Arta Regina Sofia (unde se afla Guernica lui Pablo Picasso, despre care eu am scris cate ceva pe celalat blog, cu ocazia unei lepse intre bloggeri), Casón del Buen Retiro, Palatul Regal, Templo de Debod, Monasterio de las Descalzas Reales, Puerta del Sol, Parque de Retiro si Chueca.

Daca as merge in aceasta vara la Madrid (lucru pe care mi-l doresc din tot sufletul), cu siguranta mi-as achizitiona biletele de avion de pe Aerolines.ro, despre care am auzit numai de bine. Stiu sigur ca nu as rata sub nici o forma urmatoarele obiective turistice, despre care se psune ca ar fi reprezentative Madridului: Puerta de Sol, Plaza Mayor, Gran Vía, El Retiro si Puerta de Alcalá. Sigur, eu fiind un excursionist nonconformist, dupa ce "mi-as face datoria" de a vizita si poza toate cele de mai sus, as alege sa strabat orasul la pas, sa merg in cartierele marginase, sa iau pulsul orasului si sa cunosc oamenii asa cum sunt ei, cu bune si rele, sa ii vad traind autentic si sa descopar diferente si asemanari intre civilizatia madrileana si cea ploiesteana, ca mai apoi sa va pot povesti si voua pe bloguri. Si multe, foarte multe poze, bineinteles, caci fara ele nici un articol nu pare suficient de bine documentat, nu?

Poate ca altora le este rusine cand trec granitele tarii noastre sa mai spuna ca sunt romani, insa mie, in Madrid mai ales, mi-ar face o deosebita placere sa spun lumii ca vin din tara in care s-a nascut si crescut Florin Mergea, sportivul care a facut o impresie atat de buna in capitala Spaniei, in cadrul turneului de 1000 de puncte.  Voi ce ati alege sa vizitati in Madrid? Ati spune madrilenilor ca veniti din Romania, ca dintre toate orasele lumii, voi ati ales sa il vizitati in vacanta pe al lor?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu