marți, 14 iulie 2015

Statii de emisie receptie

Ne indreptam plini de veselie spre Cheia, pentru o excursie de doua zile, cu cazare la cort, pe niste coclauri stapanite de un urs batran si cativa caini semi-salbaticiti. La un moment dat, prietenul nostru care facea in acea zi pe soferul (uneori conduce si sotia lui) a pus mana pe o chestia aflata pe bord si s-a apucat sa vorbeasca in ea. Folosea un limbaj usor codificat, din care eu nu am inteles atunci mare lucru. Imi trezise curiozitatea, asa ca l-am bombardat cu intrebari si am aflat ca, mai nou, soferii isi comanda statii emisie-receptie si tin legatura intre ei pentru a se anunta cand apar diverse evenimente in trafic. Mi-a povestit ca aceste statii de emisie receptie au fost folosite initial doar de catre soferii de camioane de mare tonaj, care formasera un fel de liga. Se anuntau intre ei cand pe sosele erau diverse controale, cand radarul iesea la vanat de soferi vitezomani, cand vreun coleg avea probleme sau pur si simplu pe unde erau drumuri mai bune, mai scurte, mai putin aglomerate sau cand vreun coleg se ratacea sau intampina probleme pentru a-i sari in ajutor. 




Afland de acest sistem, tot mai multi soferi au inceput sa cumpere statii de emisie receptie si sa le foloseasca, pentru ca de la soferii de camioane puteau afla o multime de informatii. Mi-a placut ideea si m-am distrat vazand cum prietenul nostru comunica fara jena cu ceilalti parteneri de trafic, cum se saluta cu ei cand se intalneau, de parca s-ar fi cunoscut de cand e lumea, desi ei faceau parte dintr-o liga a soferilor profesionisti, iar el conducea un autoturism oarecare. Se simtea in aer o solidaritate cum rar mi-a fost dat sa vad prin alte parti. Auzeam in statie cum alti soferi anuntau ca in satul x, imediat dupa nu stiu care nuc sau in nu stiu care curba e un radar, cum in satul y soseaua e cam alunecoasa, cum in satul z tocmai ies copiii de la scoala, asa ca e necesar ca toti conducatorii din trafic sa reduca viteza si sa fie mai atenti la drum pentru a evita accidentele. In acele clipe aproape ca regretam ca nu am masina si cred ca asta simte orice om care are ocazia de a trai pe viu o astfel de experienta, de a vedea ca inca mai exista solidaritate intre oameni.

Pe de alta parte, tocmai am citit undeva ca hotii si-au schimbat preferintele si se inghesuie sa fure din masini tocmai statii emisie-receptie, asa ca fiti cu ochii in patru si nu lasati masinile descuiate, caci ele devin imediat tentatii irezistibile pentru hoti





Pentru cei interesati de comandarea unei statii de emisie-receptie, iata locul ideal: Bucuresti, Str. Ion Ursu, Nr.16, Sector 2. Important! Produsele pot fi ridicate de la sediu numai pe baza de comanda online sau telefonica prealabila si numai dupa confirmarea comenzii de catre un operator.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu