luni, 28 decembrie 2015

Certificare iso

Ca suntem o familie de " anormali" stie deja tot internetul. Cand toata lumea doarme, noi ne trezim. Cand toata lumea petrece, noi muncim. Cand toata lumea isi numara banii pentru a parcurge frumos ultimele sarbatori ale lui 2015, noi ne decidem sa ne cheltuim banii facand o noua aerisire la baie. Din vorba in vorba, ne amintim ca nici faianta nu mai sta chiar bine peste peretele cazii, apoi ca s-a defectat instalatia electrica deasupra oglinzii din baie, ca intr-un final sa hotaram ca nimic nu conteaza daca nu dam si o mana serioasa de lavabil. Prietenii care ne-au auzit facand planuri au spus, mai in gluma, mai in serios, ca noi am fi buni sa ne deschidem firma, convinsi fiind ca nu ne-ar lipsi o certificare a calitatii ISO 9001. Lor nu le sarise nimic in ochi, nu li se paruse ca ar fi nevoie urgenta de noi amenajari prin casa, nici ca ar trebui sa dam casa peste cap cu doar cateva zile inainte de revelion. Dar noi suntem o familie atipica, va amintiti?

Cu certificare iso ori fara ceritificare, mie mi-a intrat in cap ca vreau ca baia mea sa fie perfecta chiar acum, in prag de an nou, asa ca nu m-am mai uitat la bani si nici la deranjul inevitabil. Am urcat intr-un taxi, am luat drumul spre cel mai mare magazin din oras, am cumparat tot ceea ce trecusem pe lista si am revenit acasa. In nici o jumatate de ora lucrarea era deja inceputa. Pentru ca nu dispuneam de o bormasina potrivita pentru a ne ocupa de aerisire, am facut primul pas in baie, cu spaclul in mana si praful in nas. Sa nu ma intrebati cum arata casa mea in acest moment. Va puteti da seama si singuri, daca va spun ca in febra pregatirilor am uitat sa punem o carpa la usa. Tot molozul rezultat din curatarea peretilor e intins prin sufragerie, alaturi de beteala si bomboane de brad. Dar am o baie frumoasa, care abia asteapta ziua de maine pentru a primi un lavabil nou, alb, o aplica plina de felii de portocala (asa e modelul desenat pe ea) si cate vor mai urma... :)

Pentru cei care doresc sa stie mai multe despre ceea ce inseamna o certificare iso, am preluat un fragment de text de pe site-ul royalcert.ro:

"Avantaje ISO precum conformitatea cu reglementarile legislative , adaptarea activa la schimbarile pietei, crearea unei imagini mai bune in raport cu concurenta pot fi oportunitati importante pentru dezvoltarea unei firme. Dintre avantaje implemetare si certificare ISO pentru companii mai amintim:

- Calificarea superioara a personalului
- mbunatatirea continua a sistemului propriu de management, in functii de nevoile firmei
- Cresterea eficiente si a eficacitatii
- Castigarea increderii partenerilor de pe piata interna si internationala
- Favorizarea comertului international
- Noi oportunitati pe piata
- Posibilitatea cresterii constante a profitului prin sporirea numarului de clienti, a productiei si a vanzarilor
- Cresterea satisfactiei clientilor
- Imbunatatirea imaginii firmei
- Economisirea de timp si bani
- Transparenta si eficienta proceselor interne ale organizatiei
- Evitarea erorilor în locul corectarii lor
- Dupa implementare ISO, si dupa dobandirea certificatului ISO compania insasi va realiza cate avantaje aduce un astfel de sistem de management.

- Imbunatatirea continua a sistemului propriu de management, in functie de nevoile firmei"



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu